Algemene voorwaarden 2024 | KidsArt

Algemene voorwaarden

 Aanvullende algemene voorwaarden BSO KidsArt B.V.

(versie januari 2019 – voor contracten aangegaan met BSO KidsArt B.V. vanaf 1 januari 2019)
In aanvulling op de Algemene voorwaarden voor Kinderopvang Dagopvang en Buitenschoolse opvang 2016 

 

Art. 1. – TOEPASSELIJKHEID

1. Deze Aanvullende algemene voorwaarden (de “Algemene voorwaarden”) zijn van toepassing op de producten en/of diensten van KidsArt B.V en gelden in aanvulling op het met de ouder(s)/verzorger(s) (“de contractouder” of “de ouder”) gesloten contract kinderopvang (het “contract”) en de Algemene voorwaarden voor Kinderopvang dagopvang en buitenschoolse opvang 2016 (de “Branchevoorwaarden”).  Bij strijdigheid tussen het contract en deze Algemene voorwaarden prevaleert de inhoud van het contract.

2. Deze Aanvullende algemene voorwaarden zijn alleen van toepassing op contracten die vanaf 1 januari 2019 tussen BSO KidsArt B.V en de ouder(s)/verzorger(s) zijn/worden aangegaan. De Aanvullende algemene voorwaarden versie januari 2019 – voor contracten aangegaan met KidsArt vóór 1 januari 2019 – gelden niet voor deze contracten.

 

Art. 2. – BETALING

1. Het te betalen jaarbedrag wordt in gelijke bedragen per maand in rekening gebracht, ongeacht eventuele minder opgenomen opvangdagen in die maand.

2. Het verschuldigde maandbedrag, eventueel aanvullend afgenomen producten en/of diensten alsmede de kosten van de betalingsherinnering zoals genoemd onder lid 3 van dit artikel, worden door KidsArt door middel van een doorlopende SEPA-machtiging van de rekening van de ouder afgeschreven.

3. KidsArt zal in aanvulling op artikel 17 lid 4 van de Branchevoorwaarden, de ouder een extra betalingsmogelijkheid bieden door het verzenden van een tweede betalingsherinnering waarvoor KidsArt € 15,- in rekening zal brengen. Na de tweede betalingsherinnering treedt bij non-betaling artikel 17 lid 6 van de Branchevoorwaarden in werking.

 

Art. 3. – ANNULERING CONTRACT

1. Annulering conform artikel 7 van de Branchevoorwaarden kan uitsluitend schriftelijk of per e-mail t.a.v. (info@bsokkidsart.nl) plaatsvinden. Als datum van annulering geldt de datum van ontvangst van de annulering door KidsArt. Opzegging is altijd 1 maand en dient altijd de eerste van de maand te zijn.

2. De hoogte van de annuleringskosten hangt af van het verschuldigde maandbedrag en het aantal maanden tussen de annulering en de aanvangsdatum van het contract.

 

Art. 4. – CONTRACTOUDER EN OUDERLIJK GEZAG

1. Het contract tussen KidsArt en ouders c.q. verzorgers wordt aangegaan met één van de ouders c.q. verzorgers van het kind (in dit artikel: de ‘contractouder’).

2. Hierbij is het uitgangspunt van KidsArt dat:

a. Beide ouders c.q. verzorgers ouderlijk gezag hebben over het kind en de contractouder bij het contract beide ouders c.q. verzorgers vertegenwoordigt. De contractouder dient er voor in te staan dat alle belangrijke zaken waar het ouderlijk gezag op toe ziet, onderling afgestemd worden met
de andere ouder c.q. verzorger;

b. Indien er sprake is van een verschil van mening tussen de ouders c.q. verzorgers over de kinderopvang bij KidsArt, dient de contractouder aan de hand van een gerechtelijke uitspraak of echtscheidingsconvenant aan te tonen dat de situatie onder a. niet van toepassing is;

c. Indien blijkt dat de andere ouder niet met het ouderlijk gezag over het kind belast is, heeft deze ouder op grond van artikel 1:377c van het Burgerlijk Wetboek recht op informatie die “belangrijke feiten en informatie die de persoon van het kind of diens verzorging en opvoeding betreft”.

3. De contractouder draagt de verantwoordelijkheid dat betaling conform artikel 2 plaatsvindt.

 

Art. 5. – WIJZIGING EN/OF EINDE VAN HET CONTRACT

1. Het contract kan door de ouder uitsluitend schriftelijk of per e-mail (info@bsokidsart.nl) geheel of gedeeltelijk worden gewijzigd en/of opgezegd met inachtneming van een wijzigings- of opzegtermijn van één maand.

2. Indien de ouder bij wijziging of opzegging van het contract meer opvanguren heeft gebruikt dan waar hij/zij volgens het contract recht op heeft, worden deze aanvullende uren door KidsArt in rekening gebracht. Bij wijzigingen en opzeggingen waarbij de ouder minder opvanguren heeft gebruikt, vindt geen restitutie van reeds betaalde opvanguren plaats.

3. KidsArt is gerechtigd, indien zij hiertoe genoodzaakt is, om:

a. groepen samen te voegen; In het geval er sprake is van calamiteiten en/of onvoorziene omstandigheden, kan deze wijziging met onmiddellijke ingang plaatsvinden.

4. In aanvulling op artikel 10 lid 3 van de Branchevoorwaarden geldt dat als zwaarwegende redenen voor opzegging van de overeenkomst door KidsArt tevens worden aangemerkt:

a. de situatie waarin een of beide ouder(s) c.q. verzorger(s) het gezag over het kind verliest/verliezen;

b. als naar het oordeel van KidsArt sprake is van een slechte verstandhouding tussen (medewerkers van) KidsArt en het kind en/of de ouder op grond waarvan voortzetting van de dienstverlening door KidsArt niet kan worden verlangd.

 

Art. 6. – WENNEN EN START KIND

1. Pas als het ondertekende contract door KidsArt ontvangen is, kan de opvang van het kind (hieronder valt ook het wennen) bij KidsArt gestart worden. Deze zal in overleg met de ouders ingepland worden.

 

Art. 7. – OPENINGSTIJDEN EN SLUITINGSTIJDEN

1. De vestiging is gesloten op zaterdag, zondag en op de algemeen erkende feestdagen en tussen kerst en nieuwjaar en de middelste 2 weken van de zomer vakantie.Dit is verekend met het aantal uur in het contract.

2. De ouder is gehouden het kind elke opvang dag uiterlijk op het sluitingstijdstip bij de vestiging op te (laten) halen, tenzij het kind op grond van (schriftelijke) afspraken tussen de ouder en de vestiging zonder begeleiding de vestiging mag verlaten.

3. Indien de ouder zich niet houdt aan de afgesproken haal- en brengtijden volgens het contract is
KidsArt gerechtigd extra kosten in rekening te brengen.

4. Indien de schooltijden wijzigen, is KidsArt gerechtigd om de opvanguren van de buitenschoolse opvang hierop aan te passen en zal de wijziging in de opvangkosten via een aanhangsel op het contract aan de ouder bevestigd worden.

 

Art. 8. – COMPENSEREN (HET RUILEN VAN DAGEN)

1. Ruilen is alleen mogelijk zolang de bezetting (van kinderen c.q. pedagogisch medewerkers) op de vestiging het toelaat en valt binnen de looptijd van het contract.

2. Dagen die niet binnen de eerstgenoemde termijn van lid 1 zijn geruild, vervallen.

3. Opvangdagen die vallen op een algemeen erkende feestdag, kunnen niet geruild worden en worden niet financieel gecompenseerd.

 

Art. 9. – INCIDENTELE OPVANG DEFINITIE:

Incidentele opvang is een dienst waarbij opvang wordt geboden aanvullend, naast of buiten het contract. Indien en zolang de bezetting (van kinderen c.q. pedagogisch medewerkers) van de vestiging het naar de mening van KidsArt toelaat, kan de ouder incidentele opvang afnemen. Indien de ouder akkoord is, kan incidentele opvang plaatsvinden binnen een andere groep.

1. Voor incidentele opvang betaalt de ouder een tarief dat gelijk is aan het tarief van een schoolweken contract op de vestiging.

 

Art. 10. – ALL-IN-EN SCHOOLWEKEN CONTRACT DEFINITIE:

1. BSO KidsArt heeft All-in contracten dit houd in : alle schoolweken opvang inclusief alle vakantie weken zoals bij Rijksoverheid staan vermeld. De contracten zijn exclusief studiedagen deze worden indien aangevraagd achteraf extra gefactureerd.

 

Art. 11. – VERVOER NAAR BUITENSCHOOLSE OPVANG

1. KidsArt haalt kinderen op van alle scholen op IJburg . Op dit moment worden de kinderen lopend van school gehaald.

 

Art. 12. – DIENSTVERLENING

De dienstverlening van KidsArt is inclusief de verzorging (zoals lunch en tussendoortje tijdens de vakantie en studiedagen)en tussendoortje na school ) conform het pedagogisch beleid van KidsArt met uitzondering van speciale voeding in verband met allergieën. Deze voeding wordt niet door KidsArt vergoed en dient de ouder aan het kind mee te geven.

 

Art. 13. – TARIEFWIJZIGING

 

Jaarlijks worden de tarieven voor de producten en diensten van KidsArt herzien. De nieuwe tarieven worden minimaal een maand plus een week voorafgaand aan de ingangsdatum gepubliceerd op de website van KidsArt en naar de ouders gemaild.

 

Art. 14. – COMMUNICATIE MET KIDSART

Afspraken tussen partijen zijn alleen rechtsgeldig als deze schriftelijk tot stand komen. Onder het
begrip schriftelijk wordt in deze Algemene voorwaarden tevens communicatie per e-mail verstaan, mits de identiteit van de verzender in dat geval met afdoende zekerheid kan worden vastgesteld.

 

Art. 15. – KINDEROPVANGTOESLAG

1. De ouder is zelf verantwoordelijk voor de tijdige en correcte aanvraag van de kinderopvangtoeslag bij de Belastingdienst.

2. KidsArt verstrekt elk jaar eenmalig een jaaropgaaf ten behoeve van de aanvraag van de
kinderopvangtoeslag.

 

Art. 16. – WIJZIGING ALGEMENE VOORWAARDEN

KidsArt behoudt zich het recht voor de Algemene voorwaarden te wijzigen, al dan niet als gevolg van wijzigingen in wet- en regelgeving. KidsArt zal de wijziging van de Algemene voorwaarden tenminste een maand vóór de ingangsdatum van de wijziging schriftelijk aan de ouder meedelen. Als de Algemene voorwaarden eenzijdig ten nadele van de ouder worden gewijzigd, is de ouder gerechtigd het contract op te zeggen tegen de dag waarop de wijziging ingaat. Bij gebreke van een dergelijke opzegging is de ouder gebonden aan de gewijzigde voorwaarden.

CONTACT OPNEMEN

Neem gerust contact met ons op bij vragen of als u een afspraak wil maken voor een vrijblijvend gesprek.
Wij nemen na ontvangst van uw bericht zo snel mogelijk contact met u op.

BSO Kidsart
Diemerparklaan 65
1087GN AMSTERDAM
06 42487054
info@bsokidsart.nl
LRK: 121031330

Virtuele rondleiding